13 Mart 2015 Cuma

Cahit Zarifoğlu - Bir Değirmendir Bu Dünya

Blogu ilk kurduğum zamandan beri bu bölümü açmak aklımdaydı. Okuduğum kitaplarla ilgili düşüncelerimi kafamda toparlıyor fakat yazıya geçirmiyordum :)
Bakalım ne okuyorum ? Daha doğrusu ne okudum?:)

Açılışı bugün bitirmiş olduğum çok güzel bir kitapla yapacağım. Cahit Zarifoğlu'nun Bir Değirmendir Bu Dünya Adlı deneme türündeki eseri.




*Kitabı bana Minodonum önermişti. Minodon ne diyebilirsiniz? :D Kendisi benim için çok kıymetli -birkaç ay sonra mezun olacak olan- eczacım ^^ Minodon da ona benim verdiğim bir isim. Minoset +Vermidon ağrı kesicilerin isimlerinden oluşuyor. Kısacası o benim ağrı kesicim^^ Kitap önerisi aldığım iki kişiden biri ;) Sanırım tarzlarımız benzediği için olmalı önerdiği kitabı okuyup da "Ne biçim kitap? Zaman kaybıydı" dediğim olmadı.
Konusunu için sizi kitabın arkasına bağlıyorum ^^

*Kitabı okurken sanki Cahit Zarifoğlu bugünü anlatıyormuş gibi hissettim. Ne yazık ki buna pek sevinmedim. Filistin aynı, Suriye aynı, Doğu Türkistan aynı. Hala müslümanlar insanlık dışı işkencelere maruz kalıyor, öldürülüyor.
Öyle ustalıkla yazılmış bir eser ki hangi düşüncelerle olursanız olun sizi konunun içine çekmeyi başarıyor. Kitap okuyor gibi değil de sanki Cahit Zarioğlu'nu dinliyormuş gibi hissediyorsunuz.

*Sırf Hama şehrinin hikayesi için bile okunması gereken eserlerden biri.

*Bir Değirmendir Bu Dünya benim yol arkadaşımdı. Birkaç gündür kitabın akışına kapılıp  3 metro + otobüs yolculuğumun nasıl geçtiğinin farkına varmıyordum. Yarın yeni kitaba başlayacak olsam da boşluğa düşmüş gibi hissediyorum.

2 yorum: