18 Mart 2015 Çarşamba

KBB Düşmanı Davetsiz Misafirim

Öncelikle elhamdülillah diyerek başlamak istiyorum. Aldığımız her sağlıklı nefese şükürler olsun.

Bu yazımda alerjinin başıma neler açtığını anlatayacağım :D Güldüğüme bakmayın alerjinin ihmale gelmeyeceğini bizzat yaşayarak öğrendim.
Uzun zamandır bir şeye alerjim olduğunu hissediyordum. Dönem dönem el ve ayak bileğimde belli bir yer kabarıyor ve kaşınıyordu. Açıkçası ben önemsiz bir yiyecek alerjisi olarak düşünüyordum. Sadece "Neye alerjim var acaba? diye düşünüyordum. Fakat doktora gitme fikrini aklıma getirdiğimde ise
"Abartma alerji böyle mi olur?" diye kendi kendimi vazgeçirtiyordum.


 Halbuki alerji belirtilerinden haberim bile yokmuş. Burun kuruluğu, sabahları kokulara hassas oluşum... Alerjinin belirtilerini araştırdığımda bir çoğunun bende olduğunu fark ettim. Bu belirtiler bende çok uzun zamandır olduğu için -komik ama- yapısal olduğunu zannediyordum :D Abartmayayım, hastalık hastası gibi davranmayayım derken iş nerelere vardı.

Bir buçuk ay önceki grip salgınına bende yakalandım. Hastalığın vermiş olduğu halsizlik, ateş...çabucak geçti. Uçuk çıkarmıştım o iyileşti. Fakat öksürük, burun tıkanıklığı ve hapşırık geçmek bilmiyordu. Sapasağlam hissediyordum ama öksürük krizlerine tutuluyordum. Metroda öyle içli içli öksürmüşüm ki metro çıkışında önden giden teyze uzakta olmama rağmen beni bekledi. Yanına geldiğimde "Kekik iç mutlaka, iyi geliyor" dedi ^^ Benim için endişelenen teyzeden Allah razı olsun. Bu ince düşüncesi sabah yorgunluğumu söküp almıştı.

Boğazım ve burnum tıkalı olduğu için bazen nefes almakta acayip zorlanıyordum. Dersteyken bir ara burnumdan havanın giremediğini hissettim. Nefes alamadığım o kısacık sürede dünya durdu sanki :D

İlk başlarda doktora gitmeme nedenim antibiyotik kullanmadan iyileşmek istememdi. Sonuçta ateşim yok, halsiz değilim boşu boşuna ilaç kullanmayayım dedim. Tamamen iyileşemememi de ilaç kullanmadığım için sürecin uzadığına bağladım. (Bak bak çıkarımlara bak. Doktorculuk oynamışım resmen)

Fakat anormal derecede uzun bir sürenin geçmesi artık doktora gitmem gerektiğinin sinyalini verdi. Eyleme geçmem ise kulaklarımın tıkanmasıyla oldu. Kulaklarım vakumlanmış gibiydi. Basit bir duymama değildi. Ciddi ciddi duymuyordum. Sesleri boğuk boğuk geldiği için boş boş insanların yüzlerine bakıyordum. Sürekli "Efendim." ,"Ne dedin?" "Anlamadım" vs demek zorunda kalmak çok fena :)
Bazen dudak okumaya çalıştığım falan oluyordu. Bazen konuşmanın akışına göre tahmin etmeye çalışıyordum. Karşımdaki kişiye aynı şeyi bir kaç kez tekrarlatıp bıktırmamak için anlamış gibi yaptığım bile oldu :D
Evdekilere eğlence çıktı orasıda ayrı konu :) Kız kardeşim ağzını kıpırdatıp sanki konuşuyormuş gibi yapması hainlik ötesiydi. Evin sessiz olduğu bir zamandı. Neredeyse ağlayacaktım o derece mi kötü oldum diye.

Neyse sonunda doktorun yanındaydım.
 Elindeki aleti burnuma sokar sokmaz çat diye "Alerji" dedi. Burun alerjisi gibi birşey dedi. Sanırım saman alerjisi dedikleri alerjik rinit.
 Kulağıma da baktıktan sonra
"Kulak zarında çökme başlamış."
"Neden? Kulaklıkla çok müzik dinliyorum o yüzden mi?" diye cahillik ötesi bir soru sordum :D
"Hayır. Burunla alakalı. Alerjiden dolayı kanalların tıkamış. Kulağına basınç yapıyor." dedi.
Ben iyiden iyiye korkmuştum. Kalıcı mı yoksa diye. Kulağa tüp vs bir şeyler yapıldıktan sonra iyileşirmiş. Araştırma hastanesine gitmem gerekiyormuş. Alerjisi olanların olmazsa olmazı olan ilaçtan ve spreyden yazdı. Parfüm, deodorant vs uzak dur dedi.




Yazıyı geçmiş zamanla yazınca iyileşmişim de öyle yazıyormuşum gibi oldu. Malesef hala aynı durumdayım. Perşembe gününe -Haseki'de- randevum var. Bir an önce tedavi olmak istiyorum. Allah işitme engelli kardeşlerimin yardımcısı olsun. İşitmemin bir kısmını yitirince bile alt üst oldum. Tamamen duymamayı (Allah korusun) düşünemiyorum bile. 

Kısacası vücudunuza, verdiği tepkilere dikkat edin derim. Klasik bir söz olacak ama sağlık ihmale gelmiyor.

Bonus: Son günlerde topluluk içinde ben (temsili) :D :D






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder